دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ |۲۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 26, 2024
4

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان پیاده روی اربعین را زمینه سازی ظهور دانست و افزود : امام حسن عسگری (ع) با جمع کردن تمام شیعیان جهان در منطقه ای به نام کربلا زمینه سازی ظهور فرزندش را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، حجت الاسلام و المسلمین سید سعید حسینی ظهر امروز در مراسم عزاداری اربعین حسینی که با حضور پرشور اقشار مختلف مردم درآستان مقدس علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان برگزار شد، با بیان اینکه اگر پیش زمینه نباشد امام غائب می شود اظهار داشت: براساس آیات قرآن امام معصوم اگر بخواهد حضور داشته باشد باید پیش زمینه سنت ظهور اتفاق بیافتد.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه ما می توانیم سنت ظهور امام معصوم را براساس خطبه چهارم نهج البلاغه که حضرت علی(ع) فرمودند حضور شما در میدان باعث قبول امامت و رهبری شد، گفت: غیبت امام سه گونه است گاهی اوقات غیبت بخشی از وظایف امام است گاهی غیبت امام از شهر اول دعوتش هست و گاهی هم امام از کل بلاد غائب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه اگر امام معصوم بخواهد حکومت را بپذیرد بیعت و حضور مردم ضروری است افزود: حضرت علی (ع) فرمود اگر نیت و آمادگی مردم نبود من افسار حکومت را بر کوهان شتر می انداختم و رها می کردم.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر بخواهیم امام زمان ظهور(عج) کند باید کاری کنیم که یک شکایت اجتماعی از ظلم و ستم در تمام دنیا راه بیافتد گفت: امام راحل اول انقلاب وقتی جمعه آخرماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس تعیین کردند و می خواستند کانون ظلم را به دنیا نشان بدهد که اسرائیل و رژیم صهیونیستی کانون شر است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در سال 90 فرمودند اولا اسرائیل را در این منطقه بین جهان اسلام قرار دادند تا یک خنجری در پهلوی جهان اسلام باشد ثانیا یک پایگاهی این رژیم برای صادر کردن شرارت برای کل دنیا باشد تا اخلاق و معنویت را در دنیا منکوب کند.گفت : دومین زمینه سازی باید یک رغبت اجتماعی نسبت به اسلام بوجود بیاید.

نماینده ولی فقیه در کاشان پیاده روی اربعین را زمینه سازی ظهور دانست و افزود: امام حسن عسگری (ع) با جمع کردن تمام شیعیان جهان در منطقه ای به نام کربلا زمینه سازی ظهور فرزندش را فراهم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه 20 میلیون جمعیت دنیا با حضور در پیاده روی اربعین با مکتب امام حسین (ع) آشنا می شوند گفت: تشکیل یک حکومت زمینه ساز سومین زمینه سازی برای ظهور حضرت مهدی (عج) است.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه امام راحل انقلاب زمینه ساز ظهور را در ایران بوجود آورد، فتح قدس را کلید ظهور دانست و گفت: مردم ایران با تقدیم بیش از 250 هزار شهید، 500 هزار جانباز و 60 هزار آزاده امنیت ظهور امام زمان (عج) را در کشورمان فراهم کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه کار بزرگ رهبر معظم انقلاب در این مقطع ایجاد امنیت برای امام زمان(عج) است، گفت: اینکه رهبر انقلاب حزب الله و حشدالشعبی را بوجود آورد، ایران یمن را مجهز کرد و شهید سلیمانی هفت لشگر در اطراف ایران ایجاد کرد همه ایجاد امنیت برای امام زمان (عج) است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha